Geschillen

Ouders - Geschillen

Een 'klacht' heeft betrekking op het gedrag of een uitlating van een medewerker. Wanneer u van mening verschilt over de interpretatie van het leerlingenstatuut, spreken we over een 'geschil'.

Het leerlingenstatuut beschrijft de rechten en plichten van de leerlingen. Het beschrijft ook hoe te handelen wanneer u van mening bent dat het leerlingenstatuut onjuist of onzorgvuldig wordt toegepast. Net als bij een klacht kunt u zich in zo'n situatie het beste wenden tot de persoon, die in uw ogen niet in lijn met het leerlingenstatuut heeft gehandeld. Mocht het geschil niet naar tevredenheid worden opgelost, kunt u zich achtereenvolgens tot de mentor, de teamleider of de directeur wenden. In het uiterste geval kan het geschil worden voorgelegd aan de 'Geschillencommissie inzake het leerlingenstatuut'. Op bladzijde 14 en 15 van het leerlingenstatuut kunt u lezen welke stappen u dan kunt zetten. Het is onze ervaring dat het zelden of nooit zover komt.